Regulamin sklepu
Regulamin dla sklepu internetowego
arsart.com.pl i polityka prywatności
Regulamin dla sklepu
internetowego arsart.com.pl
Obowiązuje od 24 czerwca 2016 r.
Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym
a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem
zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również
zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być
prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego Ars Art Andrzej
Arseniuk, ul. Adma Mickiewicza 23/20, 01-517 Warszawa.
W przypadku zrezygnowania przez
Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji
zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
REGULAMIN
§1 Definicje
1. Adres pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa
instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na
ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku
miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer
nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
2. Adres reklamacyjny: Ars Art Andrzej
Arseniuk, u. Adama Mickiewicza 23/20, 01-517 Warszawa
3. Cennik dostaw – znajdujące się pod adresem
arsart.com.pl/dostawa zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
4. Dane kontaktowe: Ars Art
Andrzej Arseniuk, u. Adama Mickiewicza 23/20, 01-517 Warszawa, e-mail:
kontakt@arsart.com.pl, telefon: 605329862
5. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z
określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw znajdującym pod
adresem arsart.com.pl/dostawa
6. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon
wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004
roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
7. Karta produktu – pojedyncza
podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
8. Klient – pełnoletnia osoba
fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub
jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca
zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia
23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
10. Kodeks dobrych praktyk –
zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o
których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
11. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego
zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. Koszyk – lista produktów
sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
13. Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
14. Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub
punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
15. Moment wydania rzeczy – moment, w którym
Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w
posiadanie.
16. Płatność – metoda dokonania zapłaty za
przedmiot umowy i dostawę wymieniona pod adresem arsart.com.pl/dostawa
17. Prawo konsumenckie – ustawa o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
18. Produkt – minimalna i niepodzielna ilość
rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie
Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
19. Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące
przedmiotem umowy.
20. Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
21. Punkt odbioru – miejsce
wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu
udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
22. Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca
przedmiotem umowy.
23. Sklep – serwis internetowy dostępny pod
adresem arsart.com.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć
zamówienie.
24. Sprzedający: Ars Art Andrzej
Arseniuk, u. Adama Mickiewicza 23/20, 01-517 Warszawa, e-mail:
kontakt@arsart.com.pl, telefon: 605329862, NIP: 537-175-45-46, REGON:
364311838, zarejestrowany i widoczny w ewidencji CEIDG pod adresem:
https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg/ceidg.public.ui/Se...,
25. System – zespół
współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
26. Termin realizacji – podana na karcie produktu
liczba godzin lub dni roboczych.
27. Umowa – umowa zawierana poza lokalem
przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia
30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art.
535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
28. Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada
prawna.
29. Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej
z umową, a w szczególności jeśli rzecz:
b. nie ma właściwości, o których
istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
c. nie nadaje się do celu, o którym Konsument
poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił
zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d. została Konsumentowi wydana w stanie
niezupełnym;
e. w razie nieprawidłowego jej zamontowania i
uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub
osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez
Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
f. nie ma ona właściwości, o której zapewniał
producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w
zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie
na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień
tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć
wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została
sprostowana przed zawarciem umowy.
30. Wada prawna – sytuacja, kiedy
rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem
osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu
rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
31. Zamówienie – oświadczenie
woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie:
rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania
rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy
Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne
1. Umowa zawierana jest w języku
polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2. Miejsce wydania rzeczy musi
znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
3. Sprzedający jest zobowiązany i
zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
4. Wszystkie ceny podawane przez
Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają̨
podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest
w cenniku dostaw.
5. Wszelkie terminy liczone są
zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy
się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach
jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym
to zdarzenie nastąpiło.
6. Potwierdzenie, udostępnienie,
utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu
uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
a. potwierdzenia zamówienia
poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma,
informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf,
wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego
pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
b. dołączenia do zrealizowanego
zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych:
dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego
regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
7. Sprzedający informuje o
znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów
znajdujących się w sklepie.
8. Sprzedający nie pobiera
żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na
odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką
zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą
porozumiewanie na odległość.
9. Sprzedający zapewnia
Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność działania sklepu w
następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub
nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z
zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości
poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ
na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox,
Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu,
dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu arsart.com.pl, należy
je wszystkie wyłączyć.
10. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania
jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego
zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do
uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych
przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia
przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili
możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w
sklepie.
11. Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych
praktyk.
12. Kupujący zobowiązany jest do:
a. niedostarczania i nieprzekazywania treści
zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc,
zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b. korzystania ze sklepu w sposób nie
zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego
oprogramowania lub urządzeń,
c. niepodejmowania działań takich jak:
rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej
(spam),
d. korzystania ze sklepu w sposób
nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego,
e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych
w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
f. korzystania ze sklepu w sposób zgodny z
przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa,
postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
1. Zamówienia można składać́ 24 godziny na
dobę.
2. W celu złożenia zamówienia Kupujący
powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być
wielokrotnie powtarzana:
a. dodanie do koszyka produktu;
b. wybór rodzaju dostawy;
c. wybór rodzaju płatności;
d. wybór miejsca wydania rzeczy;
e. złożenie w sklepie zamówienia poprzez
użycie przycisku „Zamawiam i płacę”.
3. Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z
chwilą złożenia zamówienia.
4. Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub za
pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty
Konsumenta na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od
złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z
nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
5. Zawarcie umowy z Klientem następuje z
chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w
terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
6. Realizacja zamówienia Klienta płatnego za
pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego
przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu
umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego. Przy płatnościach
kartą czas realizacji zamówienia może rozpocząć się od momentu uzyskania
pozytywnej autoryzacji.
7. Realizacja zamówienia Klienta może być
uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub
uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub
zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
8. Wysłanie przedmiotu umowy następuje w
terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu
produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg
terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
9. Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z
wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez
Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu
miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2
pkt 6b.
1.
Cena danego Towaru podawana na stronie internetowej Sklepu wiąże strony
od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do
realizacji. Cena, o której mowa w zdaniu poprzedzającym nie ulegnie zmianie
niezależnie od jej zmian w Sklepie, które nastąpią po przesłaniu Klientowi
potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
2. Podmiotem świadczącym obsługę
płatności online jest Blue Media S.A.
3. Sposób zapłaty za Towary wybierany jest przez
Klienta. Sklep umożliwia dokonywanie płatności elektronicznej realizowanej w
systemie płatniczym Blue Media S.A. (płatności shoplo), kartami Visa, Visa
Elektron, Master Card, MasterCard Electronic, Maestro lub PayPal przed dostawą.
Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu należności za Towar. Możliwa jest również płatność gotówką w przypadku odbioru osobistego (tylko po wcześniejszym umówieniu się).
4. Sklep zastrzega sobie prawo zmiany cen
Towarów znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży,
przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź
wprowadzania w nich zmian zgodnie z normami Kodeksu cywilnego oraz innych
ustaw. Zmiany te nie będą naruszać praw osób, które zawarły umowy sprzedaży
Towarów oferowanych w Sklepie przed dokonaniem ww. zmian.
§5 Dostawa i odbiór
1. Termin realizacji zamówienia w
Sklepie, wskazany podczas składania zamówienia, to najbardziej prawdopodobny
czas, w trakcie którego zamówienie zostanie zrealizowane. W wyjątkowych
sytuacjach czas realizacji zamówienia jest potwierdzany przez pracownika Sklepu
za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Produkty są dostarczone
pod wskazany adres za pomocą serwisu furgonetka.pl który umożliwia korzystanie
z szerokiego wachlarza firm spedycyjnych (DPD, UPS, FedEX, K-EX) jest też
możliwy odbiór osobisty zamówienia po wcześniejszym umówieniu się z arsart.pl
telefonicznie lub mailowo (w Warszawie ul. Mickiewicza 23), wybór dostawy lub
odbioru osobistego następuje przy finalizacji zamówienia. Opłaty za dostawę
produktów są podawane w procesie składania zamówienia. Przewidywany czas
dostawy to 1 dzień roboczy od dnia następującego po nadaniu przesyłki.
Maksymalny termin realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 14 dni
roboczych, a w żadnym razie 30 dni od daty zawarcia umowy sprzedaży.
Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje po pojawieniu się koncie Sklepu w
wybranym systemie płatności (Blue Media S.A. (płatności shoplo),) uiszczonej
przez Klienta ceny sprzedaży i ewentualnych kosztów przesyłki.
2. Przy odbiorze przesyłki
dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w jego obecności dokładnie
sprawdzić kompletność zawartości przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz
stan zamówionego Towaru. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki Klient
powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednakowych
egzemplarzach podpisanych przez Klienta i kuriera.
§6 Prawo do odstąpienia od umowy
1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art.
27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych
w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na
odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do
Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod adresem
arsart.com.pl/formularz-zwrotu lub w innej formie zgodnej z Prawem
konsumenckim.
4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi
Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został
podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa
jest uważana za niezawartą.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz
Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym
odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego
upływem.
7. Konsument odsyła rzeczy będące
przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
8. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie
wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa
odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie
dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa
konsumenckiego.
9. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a
będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób
dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie
z art 33 Prawa konsumenckiego.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy
użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się
dla niego z żadnymi kosztami. I tak w przypadku W przypadku wystąpienia konieczności
zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający
dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem
zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa
konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od
wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
b. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c. w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy,
które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
f. w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie
są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło
się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i
po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§7 Rękojmia
1. Sprzedający na podstawie art.
558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z
tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2. Sprzedający ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu
cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
3. W przypadku umowy z
Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę,
może:
a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia
ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad
albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez
Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub
usunięcia wady.
5. Konsument, może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na
wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że
doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta
jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej
wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta
inny sposób zaspokojenia.
6. Konsument nie może odstąpić od umowy,
jeżeli wada jest nieistotna.
7. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę,
może również:
a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
b. żądać usunięcia wady.
8. Sprzedający jest obowiązany
wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
9. Sprzedający może odmówić
zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową
rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową
wymagałoby nadmiernych kosztów.
10. W przypadku, jeżeli rzecz
wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i
ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady,
jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających
cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów
demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W
razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do
dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11. Konsument, który wykonuje
uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć
rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub
sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie
utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu,
w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego
Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo
Sprzedającego.
12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi
Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
13. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od
Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia
od umowy.
14. Sprzedający w terminie czternastu dni
ustosunkuje się do:
a. oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
b. oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
c. żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
d. żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za
uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
15. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi,
jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana
przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
16. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub
wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc
od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz
używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17. W przypadku, kiedy określony przez
Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po
upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego
terminu.
18. W terminach określonych w §5 pkt 15-17
Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z
powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany
rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem
polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych
uprawnień, przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do
czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do
postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez
sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia
mediacji.
20. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za
wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu
rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a
jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa
osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią
stało się prawomocne.
21. Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać
naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o
istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu
kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i
ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie
odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz
zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody
na zasadach ogólnych.
22. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady
nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę
podstępnie zataił.
23. Sprzedający o ile jest zobowiązany do
świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez
zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§8 Polityka prywatności oraz
bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administratorem baz danych
osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
2. Rejestracja, a także i złożenie zamówienia u Sprzedającego jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie i przetwarzanie jego danych osobowych Konsumenta w celu realizacji zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10maja 2018r. o ochronie danych osobowych o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000). Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Konsument ma możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
§7 Postanowienia końcowe
1. Żadne z postanowień́
niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może
być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający
deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce
zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2. O zmianach regulaminu i ich
zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na
wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie
wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu.
Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu
prawnego.
3. Aktualna wersja regulaminu
jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce regulamin
(arsart.com.pl/regulamin). W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym
okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany
przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument
uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze
aktualnego jako obowiązującego.
4. W sprawach nieuregulowanych
niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne.
Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze
postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej
lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem
metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów, np. za pośrednictwem
unijnej platformy internetowej ODR znajdującej się pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd
właściwy miejscowo i rzeczowo.
Polityka prywatności/RODO
1. Gromadzenie i przetwarzanie danych celem realizacji umowy i utworzenia konta klienta
Gromadzimy dane osobowe wyłącznie wtedy, kiedy nam je Państwo dobrowolnie przekazują składając swoje zamówienie, kontaktując się z nami (np. za pomocą formularza kontaktowego lub e-mailem) lub zakładając konto klienta. Pola obowiązkowe są oznaczone jako takie, ponieważ zawarte w nich dane są nam niezbędne do wykonania umowy lub rozpatrzenia sprawy, w której kontaktowali się Państwo z nami, lub założenia konta klienta. Bez ich podania nie można ukończyć zamówienia lub założyć konta klienta ani skontaktować się z nami. To, jakie dane są gromadzone, wynika z formularzy, do których wprowadzane są dane. Z przekazanych przez Państwa danych korzystamy w celu wykonania umowy i odpowiedzi na Państwa zapytania. Po wykonaniu umowy lub usunięciu Państwa konta klienta, przetwarzanie Państwa danych zostanie ograniczone, a po upływie okresów przechowywania określonych w przepisach podatkowych i ustawie o rachunkowości dane te zostaną usunięte, chyba że wyrażą Państwo jednoznaczną zgodę na dalsze korzystanie z tych danych lub zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zastrzeżemy sobie prawo do dalszego korzystania z danych, o czym – w takiej sytuacji informujemy Państwa w niniejszym oświadczeniu. Państwa konto klienta może zostać usunięte w każdej chwili. W tym celu należy wysłać wiadomość na nasz adres kontaktowy wskazany w punkcie „Nasze dane kontaktowe i Państwa prawa” lub skorzystać z odpowiedniej funkcji w Państwa koncie klienta.
2. Przekazywanie danych W celu wykonania umowy przekazujemy Państwa dane firmie kurierskiej zajmującej się dostawą, o ile jest to niezbędne do doręczenia zamówionych towarów. Zależnie od tego, którego dostawcę usług płatniczych Państwo wybiorą w procesie zamówienia, celem realizacji płatności przekazujemy zgromadzone w tym celu dane płatnicze do instytucji kredytowej obsługującej płatność i ewentualnie do wybranego przez nas lub przez Państwa dostawcy usług płatniczych. Niektórzy dostawcy usług płatniczych gromadzą dane samodzielnie, jeżeli założą Państwo u nich konto. W takich przypadkach należy w ramach zamówienia zalogować się u dostawcy usług płatniczych podając swoje dane dostępowe. Obowiązuje wówczas również polityka prywatności danego dostawcy usług płatniczych. Dane transakcyjne, w tym dane osobowe, mogą zostać przekazane na rzecz Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, KRS pod nr 0000320590. w zakresie niezbędnym do obsługi płatności za zamówienie. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Udostępnienie danych jest dobrowolne, a jednocześnie konieczne do korzystania z serwisu” Sklep nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
3. Pliki cookies (tak zwane „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Sklepu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
4. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Sklepu SHOPLO.
5. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a. dostosowania zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Sklepu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Sklepu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
6. W ramach Sklepu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
7. W ramach Sklepu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Sklepu;
b. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, na przykład wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Sklepu;
c. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Sklepu;
d. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
e. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
8. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Sklepu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Sklepu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
9. Operator Sklepu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu.
10. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Sklepu reklamodawców oraz partnerów.
11. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
Warszawa, 24 czerwca 2015 r.